BAŞKA BİR OKUL MÜMKÜN DERNEĞİ

29.4.12

 

Email ThisBlogThis!Share to XShare to FacebookShare to Pinterest

No comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home
Subscribe to: Post Comments (Atom)
  • Anasayfa
  • Bize Ulaşmak İçin
  • Banka Hesap Bilgilerimiz / Bize Destek Olmak İçin

BBOM Derneği İlkeleri

BBOM Derneği İlkeleri
İlkelerimiz

Çocukların Dilini Konuşan Bir Okul Mümkün!

Blog Arsivi

  • ►  2020 (1)
    • July (1)
  • ►  2015 (4)
    • May (1)
    • March (1)
    • January (2)
  • ►  2014 (11)
    • December (1)
    • November (1)
    • September (4)
    • June (1)
    • May (3)
    • April (1)
  • ►  2013 (19)
    • November (1)
    • September (2)
    • August (1)
    • July (1)
    • May (7)
    • April (2)
    • February (2)
    • January (3)
  • ▼  2012 (27)
    • December (2)
    • November (3)
    • September (3)
    • August (5)
    • July (1)
    • May (3)
    • April (7)
    • March (1)
    • February (1)
    • January (1)
  • ►  2011 (38)
    • December (1)
    • November (2)
    • October (10)
    • September (2)
    • August (6)
    • July (3)
    • June (6)
    • May (3)
    • April (1)
    • March (1)
    • January (3)
  • ►  2010 (16)
    • October (2)
    • August (2)
    • July (3)
    • June (4)
    • May (5)

BBOM HAKKINDA

BİZ KİMİZ VE AMACIMIZ NEDİR?


Aşağıda belirtilen amaç ve ilkelerimize katılıyorsanız ve BBOM girişimini destekliyorsanız iletişim grubuna katılmak için lütfen kendinizi tanıtan bir mesajı iletisim@baskabirokulmumkun.net
adresine yollayın.

“Başka bir okul mümkün” girişimi İstanbul'da yaşayan ve halihazırda var olan eğitim modellerinden yana derdi olan aile ve eğitimcilerden oluşan bir inisiyatiftir. 2009 yılı Eylül ayında ufak bir grupla yola koyulan inisiyatifin şu anda 200'den fazla takipçisi ve destekçisi bulunmaktadır.


BBOM girişimi Türkiye’deki eğitim sürecine hâkim olan köklü sorunların tespitinden hareketle yola çıkmaktadır. Eğitim sürecinin geneline hâkim olan temel sorun aşırı disiplinci, hiyerarşik ve doktriner eğitim anlayışıdır. Ayrıca devlet okullarında sınıfların çok kalabalık olması ve öğrencilerin kişisel özelliklerinin dikkate alınamaması sorunu öne çıkarken, daha düşük mevcutlu sınıflara sahip özel okullardaki temel sorun ise işletmenin çoğunlukla kâr mantığı ile yürütülmesi ve dolayısıyla eğitimin toplumun birçok kesimi tarafından erişilebilir olamamasıdır.


“Başka bir okul mümkün” girişimi bu sorunları aşmayı hedefleyen bir ilköğretim okulu kurmak amacındadır.


Bu girişimin hayata geçireceği okul projesi, inşa süreci ve sonrasındaki işleyişiyle benzer başka birçok okulun da hayata geçmesi için örnek teşkil etmeyi ve “başka bir okul” anlayışının çoğalarak yaygınlaşmasını sağlayabilmeyi ümit etmektedir. Yine böyle bir örnek deneyim, umut ediyoruz ki, maddi olarak nitelikli eğitime ulaşma şansı olmayan çocukların eğitim hakkının önündeki mali engelleri de aşma yönünde perspektif sunabilecektir.


Bu amaç çerçevesinde girişimin eğitim anlayışı, sahip çıktığı temel ilke ve değerler, temel işleyiş ve karar alma mekanizmaları aşağıda ilgili başlıklar altında kısaca özetlenmiştir.


Eğitim Anlayışı…

“Başka bir okul mümkün” girişimi öğrenci merkezli eğitim anlayışını savunmaktadır. Öğrenci merkezli eğitim anlayışı öğrencilerin çeşitliliğinin ve farklılıklarının tanınmasını temel alır ve bu farklılıkların köreltilmesi yerine vurgulanmasını savunur. Bu anlayış her çocuğun duygu ve düşünce dünyasının, yeteneklerinin ve ilgi alanlarının farklılığını temel alır ve şu ilkelere dayalıdır:

- Öğrencilerin çok yönlülüğünün ve farklılığının kabulü,

- Kişisel motivasyonun öğrenme sürecinin başlangıç noktası sayılması,

- Öğrenenin hata yapma hakkının kabul edilmesi,

- Öğrenenin, uygun öğrenme stratejilerini geliştirmesi için desteklenmesi,

- Öz-değerlendirmenin esas alınması.

Öğrenci merkezli eğitim anlayışının hayata geçirilebilmesi için alternatif eğitim uygulama ve teknikleri Milli Eğitim Bakanlığı programı dâhilinde kullanılacaktır. Kuruluş süreci içerisinde konunun uzmanlarınca tespit ve tavsiye edilecek bu uygulama ve tekniklere bu aşamada şu örnekler verilebilir:

- Mümkün olduğu ölçüde öğrenci için kişiselleştirilmiş program,

- Alternatif değerlendirme

- Tüm çevrenin okul olarak kullanılması

- Çok disiplinli (multi-disipliner) öğrenme


İlke ve değerler…

“Başka bir okul mümkün” girişimi okul kurma sürecini öğrenci merkezli eğitim anlayışına inanan tüm tarafların bir araya gelmesiyle katılımcı bir şekilde yürütecektir. Bu eğitim anlayışına katılmanın yanı sıra okulun gerek kuruluş ve gerekse yönetim süreçlerinin her aşamasında şu ilke ve değerlere sahip çıkılacaktır: eşitlik, toplumsal adalet, özgürlük (düşünce, ifade, hareket, seçim), dayanışma, çoğulculuk, toplumsal duyarlılık, şiddet karşıtlığı (fiziksel, sözlü, psikolojik), ayrımcılık karşıtlığı (milliyet, ırk, dil, din, cinsiyet, cinsel yönelim, ekonomik, sosyal, fiziksel), ekolojik düşünce, yaratıcılık, üretkenlik, dürüstlük, öz denetimcilik, eleştirellik, farkındalık ve empati.

Anılan bu ilke ve değerlerin doğal bir sonucu olarak okulun kurulma çalışmalarına yönelik bütün kararlar girişim üyelerince ortaklaşa alınacaktır. Karar alma süreçleri tüm girişim üyelerinin eşit söz aldığı ve çok yönlü iletişimin hayata geçirildiği süreçler olacaktır. Karar alma mekanizmalarında şeffaflık ve uzlaşma sağlama ilkeleri benimsenecektir.


Katılım Koşulları...

İster çocuklarını bu okula göndermek niyetinde olsun isterse böyle bir niyeti olmasın “Başka bir okul mümkün” fikrine inanan ve şu koşulları yerine getiren herkes bu girişime katılabilir:

- Bu “amaç ve ilkeler” belgesinde belirtilen amaç, ilke, değerler, karar alma esasları ve diğer hususları benimsemek ve kabul etmek;

- Bu değerlerin okulun kurulması, yönetilmesi ve eğitim süreci üzerindeki sonuçlarını kabul etmek;

- [Girişime daha sonradan katılacaklar için] Girişimin önceden aldığı bütün kararları baştan kabul etmek;

- [Kendi imkânları oranında] Okul kurmak için gerekli çaba, maddi kaynak, bilgi ve beceriyle katkıda bulunmak.


EĞİTİM SÜRECİ VE YARATICILIK İLİŞKİSİ HAKKINDA KEN ROBİNSON'UN ETKİLEYİCİ KONUŞMASI

EĞİTİM SÜRECİ VE YARATICILIK İLİŞKİSİ HAKKINDA KEN ROBİNSON'UN ETKİLEYİCİ KONUŞMASI

Blogda arayın:

 Online Users
Picture Window theme. Powered by Blogger.