5.BULUŞMA NOTLARI
(Yıldız Teknik Üniversitesi, Kiler-i Hümayun Bahçe)
BBOM 5. Toplantı Gündemi:
1. Fizibilite çalışmasının sunumu ve tartışılması
2. Raporun sonuçlarıyla da bağlantılı olarak BBOM girişiminin destekçi tabanını genişletecek yöntemlerin tartışılması
3. İlk toplantısını yapan Eğitim Komisyonu tarafından yapılacak bilgilendirme.
Toplantıda Alınan Kararlar
1) BBOM Okul Fizibilite Çalışması tartışılmış ve büyük oranda raporun varsayımları doğrultusunda çalışmaların devam ettirilmesine karar verilmiştir.
a) Buna göre rapordaki şu varsayımlar oybirliğiyle kabul görmüştür: sınıf mevcutlarının 16-25 kişi olması; her yaş grubu için tek şube olması; okulun toplam öğrenci kapasitesinin 144-225 olması; okulun toplam 4 yaş grubuyla açılması (anasınıfı, 1. sınıf, 2. sınıf, 3. Sınıf)
b) Rapordaki varsayımlardan “sadece ilköğretim okulu olması” varsayımı, diğer bir deyişle anaokulu olup olmaması konusunda farklı görüşler ileri sürülmüştür. Genel eğilim alternatif eğitim felsefesi ve pedagojisi açısından anaokulunun da olmasının tercih sebebi olduğu ancak özellikle mali-pratik sebeplerle bunun zor olduğu şeklinde olmuştur. Bu konuda nihai kararın mekân-finansman-projelendirme süreçlerinde yaşanacak gelişmeler doğrultusunda şekillenmesi yönünde bir eğilim çıkmıştır.
BBOM 5. Toplantı Gündemi:
1. Fizibilite çalışmasının sunumu ve tartışılması
2. Raporun sonuçlarıyla da bağlantılı olarak BBOM girişiminin destekçi tabanını genişletecek yöntemlerin tartışılması
3. İlk toplantısını yapan Eğitim Komisyonu tarafından yapılacak bilgilendirme.
Toplantıda Alınan Kararlar
1) BBOM Okul Fizibilite Çalışması tartışılmış ve büyük oranda raporun varsayımları doğrultusunda çalışmaların devam ettirilmesine karar verilmiştir.
a) Buna göre rapordaki şu varsayımlar oybirliğiyle kabul görmüştür: sınıf mevcutlarının 16-25 kişi olması; her yaş grubu için tek şube olması; okulun toplam öğrenci kapasitesinin 144-225 olması; okulun toplam 4 yaş grubuyla açılması (anasınıfı, 1. sınıf, 2. sınıf, 3. Sınıf)
b) Rapordaki varsayımlardan “sadece ilköğretim okulu olması” varsayımı, diğer bir deyişle anaokulu olup olmaması konusunda farklı görüşler ileri sürülmüştür. Genel eğilim alternatif eğitim felsefesi ve pedagojisi açısından anaokulunun da olmasının tercih sebebi olduğu ancak özellikle mali-pratik sebeplerle bunun zor olduğu şeklinde olmuştur. Bu konuda nihai kararın mekân-finansman-projelendirme süreçlerinde yaşanacak gelişmeler doğrultusunda şekillenmesi yönünde bir eğilim çıkmıştır.